Skip to main content

Deelmobiliteit in woonwijk Singels, Voorhout

In woonwijk Singels in Voorhout loopt er een project waarbij deelauto’s beschikbaar worden gesteld aan de bewoners. Het gaat om ruime voertuigen die voor verschillende toepassingen geschikt zijn. De voertuigen bevinden zich op een centraal punt in de buurt, op de parkeerplekken bij de buurtbatterij. De buurtbatterij dient tevens als laadpunt voor de deelauto’s.

In het kort

Deze deelauto’s worden aangeboden door Beelen Mobility en zijn onderdeel van een ‘closed community’. Dat wil zeggen dat je je moet registreren om van deze dienst gebruik te maken. De auto's zijn niet beschikbaar voor mensen van buiten de community. Reserveren en ontgrendelen gaat vervolgens via een gemakkelijke app.

We zijn benieuwd naar je mening

Ben je woonachtig in de Singels woonwijk in Voorhout? Dan zijn we benieuwd naar jouw mening! Je hoeft hiervoor nog niet eerder gebruik te hebben gemaakt van de deelauto's.
Door de enquête in te vullen, draag je bij aan het optimaliseren van de deelmobiliteit service.

Vul de enquête in

Hoe werkt het?

Stap 1: Aanmelden

Bewoners van de wijk 'Singels' in Voorhout, kunnen gebruik maken van de deelauto's in de wijk. Door zich aan te melden voor de Deelauto Community krijgen zij toegang tot de app. Daarmee worden de reserveringen en betalingen uitgevoerd en wordt de auto tevens geopend en afgesloten.

Klik op onderstaand icoon om op de website van WeGo Carsharing uw gegevens in te vullen.

Daarmee meldt u zich aan voor de deelauto community van Singels Voorhout.

Als u het aanmeldformulier heeft ingevuld vindt er achter de schermen een beoordeling plaats van uw gegevens. Hierbij wordt gecontroleerd of u woonachtig bent in de zone van de ‘carsharing community’ van Singels.

Omdat er aan dit controlemoment ‘echte mensen’ te pas komen, is dit een stap die alleen tijdens kantooruren op doordeweekse dagen wordt uitgevoerd. Houdt hier dus rekening mee bij het aanmeldproces.

Na accordering van uw account kunt u de deelauto’s gaan boeken en gebruiken.

Stap 2: Reserveren via de app

Om een auto te reserveren en te gebruiken maakt u gebruik van de WeGo Carsharing App.
Deze kunt u downloaden via de App Store of Google Play Store.

Om een auto te reserveren en te gebruiken heeft u de WeGo Carsharing App nodig.

1. Download de app via de App Store of Google Play Store.

2. U kunt inloggen met de inloggegevens die u heeft ingevoerd in het aanvraagformulier (zie Stap 1).

3. Vervolgens kunt u een reservering maken in de app.

4. Bekijk de instructievideo via onderstaand icoon of volg de volgende stappen om te zien hoe het reserveringssysteem werkt.

Stap 3. Rijden

Nadat je in de app de deelauto hebt gereserveerd, kun je met diezelfde app de auto openen. Dit kan uiteraard alleen gedurende de periode van jouw reservering. Starten doe je met de start-stop knop. Hier komt geen sleutel aan te pas!

Ontdek het gemak van onze deelauto-app waarmee je moeiteloos toegang krijgt tot onze elektrische auto's. Geen gedoe met traditionele sleutels, want met een simpele tik op je smartphone ontgrendel je de auto. Een naadloze ervaring begint.

Eenmaal binnen, start je de elektrische auto met een druk op de moderne startknop. Let op het ontbreken van motorgeluid; onze voertuigen werken fluisterstil en zijn volledig elektrisch. Een vriendelijk geluidssignaal verwelkomt je, waardoor je weet dat de auto klaar is voor jouw reis.

Na een soepele rit is het tijd om de auto te parkeren op de aangewezen locatie - de Gladiool. Eenvoudigweg de auto uitzetten met dezelfde knop en via de app vergrendelen.

Heb je naderhand of tijdens de rit vragen of opmerkingen, gebruik onderstaande iconen om te mailen of bellen.

Over de Auto's

Met ingang van april 2023 zijn er in woonwijk Singels twee volledig elektrische Peugeot e2008’s, uitgerust met deeltechnologie van WeGo.

Wist u dat?

  • In de regel vervangt één deelauto vier tot acht privéauto’s.
  • Deelauto’s zijn doorgaans schoner dan auto’s in privé eigendom.
  • Een elektrische auto stoot over zijn hele leven ruim 60% minder CO2 uit dan een auto op fossiele brandstof.

Mobiele app

Met ons reserveringssysteem in de gebruiksvriendelijke app, regel je moeiteloos jouw deelauto. Meld je kosteloos aan en geniet van het gemak om een elektrische deelauto te reserveren.

De app voorziet in assistentie en duidelijke uitleg, zodat je snel op weg kunt. Ontdek de vrijheid van duurzaam rijden zonder gedoe en ervaar hoe onze deelauto’s naadloos aansluiten bij jouw mobiliteitsbehoeften!

Laadinfrastructuur

De laadpaal voor deelauto’s in de woonwijk ‘Langs de Kreken’, onderdeel van Singels Voorhout, is een primeur in Nederland.

Het betreft een batterij-gedreven snellader die de twee elektrische deelauto’s tegelijkertijd kan voorzien van energie.

Daarnaast doet het dienst als buurtbatterij om het surplus aan opgewekte zonnestroom van de woningen te bufferen.

Frequently asked questions

Hoe werkt het reserveren van een deelauto van Beelen Mobility?

Het boeken en gebruiken van een deelauto bij Beelen Mobility verloopt eenvoudig via een app. Omdat wij gebruik maken van ‘closed communities’, is het wel zo dat deelvoertuigen alleen voor een specifieke groep mensen beschikbaar is. Via een link die je wordt toegestuurd, krijg je toegang tot de voertuigen in jouw buurt. Zodra je bent geaccepteerd in de “Closed Community”, kun je de auto ontgrendelen met je smartphone.

Wat moet ik doen om een deelauto in mijn buurt te krijgen?

Wat leuk dat je interesse hebt in een deelauto in jouw buurt. Een goed begin voor het aanvragen van een deelauto is altijd om te informeren of er meer buurtgenoten zijn die interesse hebben. Als we weten hoeveel mensen er interesse hebben, kunnen de volgende stappen worden gezet. Zo zal in veel gevallen de gemeente of de projectontwikkelaar erbij betrokken  moeten worden om toestemming te krijgen voor het plaatsen van een deelauto op de gekozen locatie. We helpen je hier graag bij. Stuur dus gerust een mailtje of bel ons tijdens openingstijden.

Wat moet ik doen bij pech of schade?

  • Veiligheid eerst: Zorg ervoor dat je jezelf en andere weggebruikers in veiligheid brengt. Zet de auto aan de kant van de weg en schakel de alarmlichten in als dat nodig is.
  • Neem contact op met de nooddienst: Bel onmiddellijk de klantenservice of het noodnummer van de deelauto om de situatie te melden. Deze vind je terug in het dashboard kastje of via de We Go app.
  • Leg de situatie vast: Maak direct een notities van wat er is gebeurd en neem foto’s indien mogelijk. Dit kan van pas komen bij de financiële afhandeling van de schade of voor het indienen van een claim bij de verzekering.

Is het mogelijk om mijn huurperiode te verlengen of in te korten?

Als je meer tijd nodig hebt dan oorspronkelijk gepland, kun je de gebruiksperiode verlengen via de mobiele app of de website van de deelautodienst. Houd er rekening mee dat de auto beschikbaar moet zijn voor verlenging, anders kan dit niet worden uitgevoerd. Als je problemen ondervindt bij het wijzigen van de reservering via de app of website, of als je specifieke vragen hebt, kun je ook contact opnemen met de klantenservice via de app.

Ik heb een andere vraag.

Staat het antwoord op jouw vraag er niet tussen? Of vind je het gewoon prettig om met iemand jouw mobiliteitsvraag door te spreken? We staan je graag te woord!

Onze contactgegevens en openingstijden vind je onderaan onze webpagina of op onze contactpagina.

Wilt u meer weten?